Innovatie staat voorop bij Amstelring Wijkzorg

Amstelring Wijkzorg loopt graag voorop op het gebied van digitalisering en nieuwe technologie. Zo werken de de zorgprofessionals bij Amstelring Wijkzorg digitaal door zorginformatie via de iPad in te voeren in het digitale zorgdossier. Een andere ontwikkeling is het inzetten van nieuwe technologie om de zorglevering te ondersteunen. Tessa is één van de ontwikkelingen die Amstelring Wijkzorg in 2018-2019 wil onderzoeken.
Amstelring Wijkzorg gaat in samenwerking met de gemeenten Amsterdam (stadsdeel Zuid) en Amstelveen onderzoeken of Tessa behulpzaam kan zijn bij het vergroten van het gevoel van veiligheid, comfort en de kwaliteit van leven. Gezamenlijk is er een pilot gestart om Tessa aan te bieden bij cliënten van Amstelring Wijkzorg. Niet alleen wordt hierbij gekeken naar de cliënt van Amstelring Wijkzorg, de pilot richt zich ook op andere betrokkenen zoals de mantelzorger van de cliënt en de zorgprofessional.
Tessa is een zorgrobot die cliënten en mantelzorgers kan ondersteunen met het aanbrengen van structuur aan hun dagindeling. Ook kan Tessa de cliënt stimuleren om bijvoorbeeld meer te bewegen. Daarbij is Tessa een hulpmiddel om de mantelzorger te ontzorgen. Zo kan Tessa dementerende cliënten kalmeren door bekende muziek af te spelen of aan te kondigen dat de Wijkprofessional langs komt.
Nieuwsgierig hoe het precies werkt? Bekijk de website van Tinybots.